home >>

Sims 1, 2 en 3

Sims games en de verschillen hiertussen

De verschillende sims games zijn opgebouwd uit complexe architecturen en beschikken allemaal over kunstmatige intelligentie. Dit houdt in dat naarmate het spel vordert en jij als speler handelingen verricht in de game, de game zich geheel vervormt naar de keuzes die jij als speler hebt gemaakt. Hierdoor ontstaat er een enorme diversiteit gezien de gameplay. Doordat Sims 1 een gigantische hit was, volgden al gauw diverse uitbreidingen en werd Sims 2 al gauw ontwikkeld. Sims 2 was een enorm verschil t.o.v. van Sims 1 omdat o.a. baby's wel oud werden en kinderen wel volwassenen werden. Dit was nog niet mogelijk bij Sims 1, waardoor de kinderen, dus kinderen bleven.

Welke dag is het vandaag ? Laat ik maar iedere dag werken

Ook was er geen realistische tijd binnen Sims 1, er waren geen specifieke weekdagen, weekenden en andere data. Er werd dus elke dag gewerkt door de virtuele personages en iedere dag was in principe gelijk aan de vorige. Sinds Sims 2 en 3 is dit compleet veranderd en is Sims des te realistischer geworden. Een Sim is opgebouwd uit 8 behoeften die je allen onder controle moet houden want anders heeft dit gevolgen op de gameplay. Ook kan dit leiden tot dood, waardoor 'fictief' overleden bent en dus niet verder kunt spelen met deze Sim. Zo heb je een behoefte die heet 'honger' en als je dus je Sim niet laat eten, zal hij sterven van de Honger. Dit wil je als 'God' natuurlijk niet op je geweten hebben.